Zakorakali smo v četrti teden, odkar nas je novi virus prisilil, da smo doma. Sprva so se otroci verjetno veselili, da bodo to še ene »dodatne počitnice«, sedaj pa že malo pogrešajo šolo in sošolce. To je čas, ko je družina skupaj veliko več časa kot navadno. V družini se najbolj sprostimo, saj smo obdani z ljudmi, ki jih imamo radi in ki imajo radi nas. Pokažemo svoja čustva in strahove. Zato se nam velikokrat zgodi, da si gremo na živce ali se skregamo. Ko se pomirimo, je čas, da se o prepiru in razlogih zanj pogovorimo ter se imamo potem še bolj radi.

Da bi lažje prebrodili ta čas, ko šolsko delo poteka izključno doma, si je smiselno narediti tudi urnik. Zvečer se z otroki dogovorite, kako bo potekal naslednji dan ali pa urnik sestavite zjutraj. Tako bodo otroci vedeli, kaj pričakovati od dneva in kdaj bodo potekale kakšne aktivnosti. Lažje se bodo zbrali in pripravili za šolsko delo.

Vsak človek drugače dojema in razume trenutno situacijo. Otroci, zlasti mlajši velikokrat ne razumejo, kaj se dogaja. Ni jim jasno, zakaj kar naenkrat ne morejo iti na obisk k babici in dedku ali zakaj tako dolgo ne smejo videti svojih prijateljev. Mogoče se bojimo mi in oni to čutijo in vedo. Pomembno je, da se o občutkih in strahovih pogovarjate z njimi. Jim na njim razumljiv način razložite kaj se dogaja in jih opogumljate. Sami najbolje poznate svojega otroka, zato si zaupajte.

Pri vsem tem je pomembno, da se znamo v teh dneh miselno odmakniti od trenutnega dogajanja, najti čas zase in se sprostiti. Ponujamo vam nekaj nasvetov in upamo, da boste našli tudi kaj zase.

Sprostimo se lahko na različne načine. Nekaterim sprostitev predstavlja delo na vrtu, drugim sprehod v bližnji gozd, mogoče branje kakšne dobre knjige ali pa le nekaj minut v popolni tišini.

Vsekakor vam bo v teh dneh dobro delo gibanje na svežem zraku. Izkoristite sončne žarke in si oči spočijte ob opazovanju prebujanja narave, zraven pa še prisluhnite petju ptic, ki je v tem spomladanskem času res prijetno.

Ob vremensko manj ugodnih dnevih lahko spečete kakšne piškote ali dober domači kruh. Na spletu te dni kroži veliko receptov. Zagotovo boste našli kakšnega, ki vam bo padel v oko. Če pa je recept dober, ga boste morali preizkusiti.

Če pa vam odgovarja sproščanje ob jogi, si vzemite blazino in skupaj z otroki naredite nekaj dihalnih vaj za sproščanje: https://www.youtube.com/watch?v=0Z5Rko266os&fbclid=IwAR0PnARFokCftDFiNISVcLOERX18my_Oh_bw5uGIGSIa2epNZwSzdy9BZlY

Za kakšen nasvet ali pa le telefonski pogovor se lahko obrnete na nas. Svetovalna delavka je vsak delovni dan od ponedeljka do petka dosegljiva na telefonski številki: 040 879 031 ali na elektronskem naslovu: klavdija.zalec@guest.arnes.si

V primeru, da se znajdete v hudi stiski pa se lahko obrnete na psihološko podporo v času epidemije koronavirusa, ki jo nudi Zdravstveni dom Črnomelj. Pokličete lahko na telefonski številki: 030 369 459 ali 030 369 453. Lahko jih kontaktirate tudi preko maila: psiholog@zd-crnomelj.si

V prihajajočih dneh vam želimo čim manj stresa in čim več časa za sprostitev.

V upanju, da se kmalu spet vidimo, vas lepo pozdravljamo!

Email this to someoneShare on Google+Share on Facebook
Dostopnost