Skoči na glavno vsebino

Članica UNESCO pridruženih šol

Slovenska mreža ASPnet je članica mednarodne UNESCO Associated Schools Network, vanjo pa je vključenih več kot 100 vzgojno-izobraževalnih zavodov. OŠ Milke Šobar – Nataše se je kot članica UNESCU pridružila 1. 9. 2023. V okviru projektov UNESCO na ravni šole sodelujemo tudi z ožjim in širšim okoljem. Skozi dejavnosti in delavnice spodbujamo razvoj strpnosti v družbi, sprejemanje drugačnosti in poudarjamo pomen ekologije. Cilji so odprtost in spodbujanje k sožitju, pri čemer delujemo v skladu Delorsovih štirih stebrov: učiti se, da bi vedeli, učiti se delati, naučiti se živeti skupaj in učiti se biti.

GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI

Projekt “Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči” je bil izveden v sklopu UNESCO projektov na OŠ Milke Šobar – Nataše v Črnomlju. Namen projekta je bil spodbuditi učence k raziskovanju in odkrivanju lepot ter pomembnosti gozda in naravnega okolja, pri čemer smo se osredotočili na dejavnosti v naravi in razvijanje povezave med človekom in naravo.

Izvedba: Projekt poteka skozi celotno šolsko leto, s poudarkom na aktivnostih v gozdu in naravnem okolju. Učenci so pod vodstvom učiteljev različnih predmetnih področij izvajali številne dejavnosti, kot so raziskovanje različnih gozdnih habitatov, opazovanje in prepoznavanje živalskih vrst, ustvarjanje herbarija, izdelovanje umetniških del z naravnimi materiali, skrb za čisto okolje ter športne aktivnosti v naravi.

Z učenci v letošnjem šolskem letu izvajamo dejavnosti, kjer gozd spoznavajo preko vseh čutil skozi vse 4 letne čase (poletje v gozdu je predvideno v začetku junija 2024). Skozi prostočasne dejavnosti smo spodbujali veselje do preživljanja časa v naravi – učenci so se v gozdu rekreirali, sprehajali, pozimi kepali in nabirali ter spoznavali različen naravni material. V gozdu smo celo praznovali rojstni dan!

Učenci so nabirali material za ustvarjanje na adventni delavnici, kjer smo dali prednost naravnim in recikliranim materialom. Tudi jeseni smo z odpadlim listjem ustvarjali izdelke – »Moj portret«. Naučili smo se tudi, da so nekateri gozdni plodovi ne samo lepi, ampak tudi užitni. Tako smo nabirali kostanj, ga pripravili in spekli.

Z naravnim materialom smo tudi ob gozdnih poteh ustvarjali naravno, organsko umetnost, ki preseneti druge sprehajalce. Naučili smo se pomena ohranjanja čistega okolja ter tehnik, kako lahko sami pripomoremo k temu – ravno zaradi tega smo večkrat na lastno pobudo očistili okoliški gozd.

Rezultati in dosežki: Projekt je prinesel številne pozitivne rezultate. Učenci so razvili večje zanimanje za naravo in gozd ter boljše razumevanje pomena ohranjanja okolja. Poleg tega so se razvijale tudi njihove socialne veščine in timsko delo, saj so se učenci učili sodelovanja in medsebojnega spoštovanja v skupnih dejavnostih v naravi. Opazili smo tudi večje ozaveščanje o pomenu čistega okolja, kar se je kazalo v aktivnem sodelovanju pri čiščenju okolice gozda in ločevanju odpadkov.

Zaključek: Projekt “Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči” je bil izjemno uspešen pri spodbujanju otrokovega raziskovalnega duha, ljubezni do narave ter razumevanju pomena trajnostnega ravnanja z okoljem. Verjamemo, da bodo pridobljene izkušnje in spoznanja učencem ostali v trajnem spominu ter jih spodbujali k aktivnemu in odgovornemu odnosu do narave tudi v prihodnosti. Veselimo se, da bomo pri tem UNESCO projektu, ki ga je objavil Vrtec Sežana, sodelovali tudi drugo leto.

OD PŠENIČKE DO POTIČKE

V šolskem letu 2023/2024 smo vključeni v projekt Od pšeničke do potičke z namenom, da bi naši učenci pridobili znanje o naravi, kulturi in naravni dediščini v njihovem domačem okolju, v Beli krajini.

S projektom Od pšeničke do potičke želimo otroke učiti živeti z naravo ter jih seznaniti s pomenom kulturne in naravne dediščine. Želimo jim približati pomembnost skrbi za okolje in naš skupni dom, planet Zemljo. Cilje projekta bomo uresničevali v medgeneracijskem sodelovanju s starejšimi lokalnimi prebivalci. Učenci naj bi skozi projekt spoznavali različna žita, možnost spremljanja in ugotavljanja sprememb od sajenja do žetve. Učence mo spodbujali k peki in izmenjavi receptov ter pri dejavnostih sodelovali s starejšim lokalnimi prebivalci. 

(opis projekta objavljen na spletni strani: https://www.aspnet.si/projekti/2023-2024/od-psenicke-do-poticke.html)

V ta projekt so aktivno vključeni učenci 7. in 8. b razreda (NIS) ter tisti, ki obiskujejo interesno dejavnost kuharski krožek.

Učenci so spoznali različna žita. Posadili so pšenico, opazovali so rast žit ter si ogledovali, tipali semena žitnic. Spoznali so ajdo, pšenico, proso, koruzo, oves. Pogovarjali smo se o tem, katere jedi se lahko pripravijo iz naštetih žitnic. Pripravili smo ajdovo kašo z zelenjavo, ovsene kosmiče s sadjem, pecivo z ovsenimi kosmiči. Pekli smo kruh iz pšenične bele, ajdove in koruzne moke. Večkrat smo se veselili peke belokranjske pogače, na katero smo posipali grobo sol ali kumino. Obiskali pa smo tudi profesionalce v lokalni pekarni, da bi spoznali poklic pek.

Related Images:

Dostopnost